Lediga jobb Randstad AB i Burlöv

Se alla lediga jobb från Randstad AB i Burlöv. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Burlöv som finns inom det yrket.

Redovisningsansvarig

Ansök    Sep 18    Randstad AB    Bokförare
Arbetsbeskrivning Här är tjänsten för dig som känner dig trygg i redovisning och är redo att ta dig an redovisningsfrågor i en miljö med många internationella kontaktytor! Vi söker för kunds räkning en redovisningsansvarig på 75-80%. Den nuvarande ekonomiansvariga kommer att ta sig an nya arbetsuppgifter i bolaget och lämnar över redovisningen till dig i denna nya roll. Detta är ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter att utvecklas och växa i takt m... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Här är tjänsten för dig som känner dig trygg i redovisning och är redo att ta dig an redovisningsfrågor i en miljö med många internationella kontaktytor!
Vi söker för kunds räkning en redovisningsansvarig på 75-80%.
Den nuvarande ekonomiansvariga kommer att ta sig an nya arbetsuppgifter i bolaget och lämnar över redovisningen till dig i denna nya roll.
Detta är ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter att utvecklas och växa i takt med företaget och för rätt person finns möjlighet till anställning hos kund.


Att vara konsult
Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.


Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2024-10-18. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Lindell, [email protected]. Urval sker löpande och via vår hemsida, ansökningshandlingar tas inte emot via mejl.


För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som redovisningsansvarig kommer du att arbeta i en bred och spännande roll som bl.a innebär:


Löpande redovisning samt vara självständig i bokslut
Kassabokningar
Kundreskontra
Bokslutstransaktioner
Allmänt kring kassa, bank (in- och utbetalningar bolagets konton)
Intercompany avstämningar
Kundreskontra, inkl. påminnelsehantering
Fakturering av omkostnader
Rapportering till koncernen: daglig, veckovis och månatliga rapporter
Projektredovisning

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning kan även ingå.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen ser vi att du har en examen inom ekonomi och minst tre års relevant arbetslivserfarenhet. Du är bokslutssjälvständig och van vid många kontaktytor, gärna från en liknande roll i ett större bolag. Som person är du strukturerad, prestigelös, flexibel och tycker om att arbeta mot deadlines. Din nyfikenhet är en tillgång i denna roll och samtidigt ser vart du kan bidra, likaså ditt driv och din förmåga att snabbt skapa dig en helhetsbild. Du trivs i en roll med stort eget ansvar och att arbeta med olika system ser du som en självklar del i ditt arbete.
Arbetet innebär många internationella kontakter vilket innebär att du måste vara bekväm att kommunicera obehindrat på engelska i såväl tal som skrift. Kan du även tyska så är det meriterande. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Redovisningsansvarig

Ansök    Apr 25    Randstad AB    Bokförare
Arbetsbeskrivning Här är tjänsten för dig som känner dig trygg i redovisning och är redo att ta dig an redovisningsfrågor i en miljö med många internationella kontaktytor! Vi söker för kunds räkning en redovisningsansvarig på 75-80%. Den nuvarande ekonomiansvariga kommer att ta sig an nya arbetsuppgifter i bolaget och lämnar över redovisningen till dig i denna nya roll. Detta är ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter att utvecklas och växa i takt m... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Här är tjänsten för dig som känner dig trygg i redovisning och är redo att ta dig an redovisningsfrågor i en miljö med många internationella kontaktytor! Vi söker för kunds räkning en redovisningsansvarig på 75-80%. Den nuvarande ekonomiansvariga kommer att ta sig an nya arbetsuppgifter i bolaget och lämnar över redovisningen till dig i denna nya roll. Detta är ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter att utvecklas och växa i takt med företaget och för rätt person finns möjlighet till anställning hos kund.

Ansvarsområden
Som redovisningsansvarig kommer du att arbeta i en bred och spännande roll.
Löpande redovisning samt vara självständig i bokslut
Kassabokningar
Kundreskontra
Bokslutstransaktioner
Allmänt kring kassa, bank (in- och utbetalningar bolagets konton)
Intercompany avstämningar
Kundreskontra, inkl. påminnelsehantering
Fakturering av omkostnader
Rapportering till koncernen: daglig, veckovis och månatliga rapporter
Projektredovisning

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning kan även ingå.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen ser vi att du har en examen inom ekonomi och minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Du är bokslutssjälvständig och van vid många kontaktytor. Som person är du strukturerad, prestigelös, flexibel och tycker om att arbeta mot deadlines. Din nyfikenhet är en tillgång i denna roll och samtidigt ser vart du kan bidra, likaså ditt driv och din förmåga att snabbt skapa dig en helhetsbild. Du trivs i en roll med stort eget ansvar och att arbeta med olika system ser du som en självklar del i ditt arbete. Arbetet innebär många internationella kontakter vilket innebär att du måste vara bekväm att kommunicera obehindrat på engelska i såväl tal som skrift. Kan du även tyska så är det meriterande. 

Erfarenhet
Engelska
Redovisning
Microsoft Excel


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Redovisningsansvarig

Ansök    Mar 15    Randstad AB    Bokförare
Arbetsbeskrivning Här är tjänsten för dig som känner dig trygg i redovisning och är redo att ta dig an redovisningsfrågor i en miljö med många internationella kontaktytor! Vi söker för kunds räkning en redovisningsansvarig på 75-80%. Den nuvarande ekonomiansvariga kommer att ta sig an nya arbetsuppgifter i bolaget och lämnar över redovisningen till dig i denna nya roll. Detta är ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter att utvecklas och växa i takt m... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Här är tjänsten för dig som känner dig trygg i redovisning och är redo att ta dig an redovisningsfrågor i en miljö med många internationella kontaktytor!
Vi söker för kunds räkning en redovisningsansvarig på 75-80%.
Den nuvarande ekonomiansvariga kommer att ta sig an nya arbetsuppgifter i bolaget och lämnar över redovisningen till dig i denna nya roll.
Detta är ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter att utvecklas och växa i takt med företaget och för rätt person finns möjlighet till anställning hos kund.

Ansvarsområden
Som redovisningsansvarig kommer du att arbeta i en bred och spännande roll.
Löpande redovisning samt vara självständig i bokslut
Kassabokningar
Kundreskontra
Bokslutstransaktioner
Allmänt kring kassa, bank (in- och utbetalningar bolagets konton)
Intercompany avstämningar
Kundreskontra, inkl. påminnelsehantering
Fakturering av omkostnader
Rapportering till koncernen: daglig, veckovis och månatliga rapporter
Projektredovisning

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning kan även ingå.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen ser vi att du har en examen inom ekonomi och minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Du är bokslutssjälvständig och van vid många kontaktytor. Som person är du strukturerad, prestigelös, flexibel och tycker om att arbeta mot deadlines. Din nyfikenhet är en tillgång i denna roll och samtidigt ser vart du kan bidra, likaså ditt driv och din förmåga att snabbt skapa dig en helhetsbild. Du trivs i en roll med stort eget ansvar och att arbeta med olika system ser du som en självklar del i ditt arbete.
Arbetet innebär många internationella kontakter vilket innebär att du måste vara bekväm att kommunicera obehindrat på engelska i såväl tal som skrift. Kan du även tyska så är det meriterande. 

Erfarenhet
Engelska
Microsoft Excel
Redovisning


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Deltidsarbete hos Mathem i Arlöv

Ansök    Jan 9    Randstad AB    Lagerarbetare
Arbetsbeskrivning Som deltidsanställd har du inget fast schema utan bokas in på pass vid behov. Det gör således att arbetsuppgifterna kan variera och din erfarenhet av branschen kommer att öka. Som konsult på Randstad får du möjlighet att bredda ditt kontaktnät, träffa nya kollegor i branschen, samtidigt som du har fantastiskt roligt på jobbet!  I rollen som Produktionsmedarbetare blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att plocka och packa varor. Varorna... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som deltidsanställd har du inget fast schema utan bokas in på pass vid behov. Det gör således att arbetsuppgifterna kan variera och din erfarenhet av branschen kommer att öka. Som konsult på Randstad får du möjlighet att bredda ditt kontaktnät, träffa nya kollegor i branschen, samtidigt som du har fantastiskt roligt på jobbet! 


I rollen som Produktionsmedarbetare blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att plocka och packa varor. Varorna plockas med hjälp av "Pick by voice", vilket innebär att du kommunicerar med en dataröst som talar om vilka varor som ska plockas. Lagret består av flera olika arbetsområden i olika temperaturer, där det är allt ifrån cirka 6 plusgrader, till cirka 24 minusgrader, beroende på vart du är. Som medarbetare på MatHems lager tillhör du ett specifikt arbetsområde men förväntas kunna hjälpa till på alla arbetsområden inom produktionen.


För att kunna söka detta jobb, behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, i form av annat arbete eller studier. Intyg kommer att krävas innan eventuell anställning.

Ansvarsområden
Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är: 
Orderplock
Packa matvaror 

Vi ser gärna att du är tillgänglig för arbete minst 3-5 dagar per vecka där passen är belagda på veckans alla dagar. Vi lägger stor vikt vid flexibilitet eftersom kunden kan behöva hjälp vid behov med kort varsel. Arbetspassen är förlagda både på vardagar och helger, produktionen håller öppet från 05-22 varje dag.


Uppdragen ingår i Randstads uthyrningsverksamhet vilket innebär att du som konsult är anställd av Randstad men arbeta ute hos en av våra kunder i Helsingborg med omnejd. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du:
Fyllt 18 år
Goda kunskaper i det svenska språket
God fysik och uppskattar ett fysiskt arbete i högt tempo
Klarar av att jobba i kyligare miljöer
Du är en noggrann person som motiveras av att tävla mot dig själv!


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning Till Löneservice för Burlövs-, Kävlinge och Staffanstorps kommun, lokaliserad i Arlöv mitt i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund, söker vi nu en lönespecialist. I rollen som lönespecialist vid löneservicecenter kommer du att arbeta med lönerna för kommunerna tillsammans med ett härligt team om 10 personer. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete med löner från ax till limpa. Kommunikationerna till Arlöv är goda; hit pendlar ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Till Löneservice för Burlövs-, Kävlinge och Staffanstorps kommun, lokaliserad i Arlöv mitt i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund, söker vi nu en lönespecialist. I rollen som lönespecialist vid löneservicecenter kommer du att arbeta med lönerna för kommunerna tillsammans med ett härligt team om 10 personer. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete med löner från ax till limpa. Kommunikationerna till Arlöv är goda; hit pendlar du lätt med både tåg och buss och anländer du till jobbet med bil så finns parkering. I tjänsten ingår arbete med hela lönekedjan, kontakter både internt och externt samt support till organisationen.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du ansöker på www.randstad.se. 2024-01-09 är sista dag för ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Finance. Låter det intressant? Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, [email protected], 070-146 41 85 om du har frågor.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifter
Löpande lönearbete och driftande av lön, dvs hantering av bankfiler, bokföringsunderlag, pensions- och försäkringsdata
Arbetsgivardeklarationer
Skuldhantering
Kontakter med externa intressenter som Försäkringskassa, Skattemyndigheten, SCB, Kronofogden och A-kassan
Support och service till organisationen (chefer och medarbetare)
Behjälplig pensioner
Hantering av underlag och frågor i vårt ärendehanteringssystem
Förtroendevalda – arvodeshantering


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
YH-utbildning i lön eller motsvarande
Flerårig arbetslivserfarenhet och arbetat med hela lönekedjan
Svenska obehindrat i tal och skrift



Meriterande om du har kompetens och erfarenhet av:
Pensioner
Personec P
Allmänna bestämmelser (AB) för offentlig sektor
Intresse av att hålla utbildningar
Intresserad av system och systemförvaltning



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har lätt för att samarbeta och att driva verksamheten framåt. För att lyckas i rollen som lönespecialist är du noggrann och strukturerad, analytisk och trivs med att arbeta i förändring och utveckling. Du arbetar självständigt och planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. När du stöter på utmaningar i ditt arbete är du lösningsinriktad. Då arbetet innebär support till organisationen ser vi även att du är serviceminded och bygger förtroendefulla relationer. Sist men inte minst ser vi det som en självklarhet att du håller dig uppdaterad och omvärldsbevakar inom ditt arbetsområde.

Om företaget

Burlövs kommun
Löneservice för Burlövs-, Kävlinge och Staffanstorps kommun är lokaliserad i Arlöv - strax norr om Malmö. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Löneserviceenhetens uppdrag är att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne-och personaladministrativa området med fokus på hög kvalitet och effektivitet samt ge god service till chefer, medarbetare, förtroendevalda, myndigheter och intresseorganisationer hos Burlöv, Kävlinge och Staffanstorps kommun. Löneserviceenheten ska vara initiativtagare till utvecklingsarbete och ligga i framkant inom sitt ansvarsområde och utifrån detta ge förslag till beställarkommunerna.
Vi lägger stor vikt vid arbetsmiljö och tillämpar bland annat både flextid och distansarbete. När du börjar hos oss får du en introduktionsplan med en erfaren mentor för att du på bästa sätt ska komma in i arbetet hos oss. Visa mindre

servicetekniker

Arbetsbeskrivning Clean Air - Day in - Day Out – Vill du vara en del av en miljövänlig och mer hållbar framtid genom att rena industrins utsläpp? Vi är ett välmående och genuint Cleantech-företag som befinner sig i en framgångsrik tillväxtfas. Nu utökar vi vår organisation med ytterligare en servicetekniker/serviceingenjör. Har du tidigare erfarenhet av service/drift och underhåll inom industri? Drivs du av att ha en roll med mycket kundkontakter på plats... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Clean Air - Day in - Day Out – Vill du vara en del av en miljövänlig och mer hållbar framtid genom att rena industrins utsläpp?
Vi är ett välmående och genuint Cleantech-företag som befinner sig i en framgångsrik tillväxtfas. Nu utökar vi vår organisation med ytterligare en servicetekniker/serviceingenjör.

Har du tidigare erfarenhet av service/drift och underhåll inom industri? Drivs du av att ha en roll med mycket kundkontakter på plats hos våra kunder? Ta då chansen och bli en del av oss på Zeotech!

Du kommer tillhöra ett bolag som löser industriföretagens behov av att rena och hantera utsläpp från processindustrins produktion. Zeotech erbjuder miljövänliga, hållbara, energieffektiva och bekymmersfria industriella luftreningssystem med hög tillgänglighet, lägre driftskostnader och betydligt lägre CO2-avtryck. Företaget levererar nyckelfärdiga, skräddarsydda, industriella och zeolitbaserade luftreningslösningar till ledande industrier i Sverige och internationellt.  Med utgångspunkt från egen produktionsanläggning och kontor i Arlöv skapar vi miljövänliga och hållbara lösningar.
Efter slutförd leverans, montage, installation och driftsättning sköts även den fortsatta översynen med servicetjänster som övervakning av anläggningarna och årliga servicebesök.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som servicetekniker kommer att vara servicebesök hos våra kunder med förebyggande underhåll, mätningar, rapportering, felsökning och eventuell reparation eller anpassning av befintliga anläggningar. 
Rollen innebär ett stort eget ansvar där du tillsammans med övriga i serviceteamet planerar både på kort och lång sikt. Du får en tjänst där du kombinerar resande och hands-on arbete som servicetekniker till att även närvara på kontoret och deltaga i andra projekt. 
Du är första kontaktperson för dina kunder när det gäller drift/underhåll och service och skall bygga långsiktiga relationer och vårda dessa med goda service- och projektledaregenskaper.

Tjänsten är på heltid med placering i Arlöv och du får en förmånsbil.
Arbetet innebär resor inom framför allt Sverige men också övriga Norden varför körkort och en privat situation som möjliggör resande är en förutsättning. Det kommer uppskattningsvis vara ca 60-80 resdagar per år, inkl. övernattning. 

Vad kan Zeotech erbjuda dig?
Du kommer tillhöra ett intressant Cleantech-bolag med goda framtidsutsikter som växer och utvecklar verksamheten för att möta den ökade efterfrågan på miljövänliga, energioptimerade, cirkulära reningslösningar för industrin. Du får växa med bolaget och vi kan erbjuda många utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du får förmåner som tex friskvårdsbidrag, pensionsavsättning, sjukvårdsförsäkring och förmånsbil.

Visst låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!
I den här rekryteringen samarbetar Zeotech med Randstad och du blir anställd direkt hos Zeotech. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson på [email protected]
Sista ansökningsdag är 2023-08-04, men vi jobbar med löpande urval så skicka in din ansökan snarast.

Ansvarsområden


Servicebesök ute hos kunder 1-2ggr om året per kund
Miljö & Reningsgradsmätning med hjälp av FID-instrument
Felsökning och reparationer på anläggningarna
Tillbyggnad och uppgraderingar av befintliga anläggningar
Ingår i Serviceteamet med övriga kollegor, ibland utförs service självständigt och i andra fall med övriga servicetekniker och/eller samarbetspartners
Planering av arbetet sker gemensamt i Serviceteamet
Utlandsresor utanför Skandinavien förekommer ca 3 ggr/år


Kvalifikationer


Du har praktisk erfarenhet av service, drift och underhåll inom industri
God kännedom kring styr och regler, mekanik, maskin-el samt ventilation.
Intresserad av teknik/mekanik och problemlösning
Svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort
God datorvana både inom mjuk- och hårdvara

Det är även meriterande om du har tidigare kunskap inom automation och PLC samt kännedom om kemiska processer och driftsättningar. Det kan även vara en fördel om du har truckkort och vana av arbete i industriell miljö eller liknande.

Som person ser vi gärna att du tycker om att arbeta självständigt men även att du är en positiv lagspelare då vi på Zeotech är ett mindre familjärt bolag med en stark gemenskap.
Du ska vara lyhörd samt ha en god kommunikativ förmåga då du dagligen kommer ha flera olika kontaktytor både internt och externt. För att kunna leverera en service i toppklass till våra kunder så ser vi gärna att du har lätt för att ta egna initiativ, är handlingskraftig samt har en god analytisk förmåga och gillar att lösa problem.

Erfarenhet
Praktisk erfarenhet av service, drift och underhåll inom industri

Om företaget
Zeotech har över 30 års erfarenhet inom luftreningsteknik och levererar skräddarsydda helhetslösningar till industrin. Genom att välja vår hållbara och energisnåla teknik sparar våra kunder åtskilliga miljontals kronor under anläggningens livstid. Dessutom med cirkulära processer med återvinning och återbruk (Reuse & Recycle) för lägre koldioxidavtryck. Våra kunder finns i Sverige och internationellt med kunder som bla Volvo, Tetra Pak, Trelleborg, Becker och Trioworld. Visa mindre

Lönespecialist

Ansök    Nov 15    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Till Löneservice för Burlövs-, Kävlinge och Staffanstorps kommun, lokaliserad i Arlöv mitt i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund, söker vi nu en lönespecialist. I rollen som lönespecialist vid löneservicecenter kommer du att arbeta med lönerna för kommunerna tillsammans med ett härligt team om 10 personer. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete med löner från ax till limpa. Kommunikationerna till Arlöv är goda; hit pendlar ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Till Löneservice för Burlövs-, Kävlinge och Staffanstorps kommun, lokaliserad i Arlöv mitt i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund, söker vi nu en lönespecialist. I rollen som lönespecialist vid löneservicecenter kommer du att arbeta med lönerna för kommunerna tillsammans med ett härligt team om 10 personer. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete med löner från ax till limpa. Kommunikationerna till Arlöv är goda; hit pendlar du lätt med både tåg och buss och anländer du till jobbet med bil så finns parkering. I tjänsten ingår arbete med hela lönekedjan, kontakter både internt och externt samt support till organisationen.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du ansöker på www.randstad.se. 2023-12-13 är sista dag för ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Finance. Låter det intressant? Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, [email protected], 070-146 41 85 om du har frågor.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifter
Löpande lönearbete och driftande av lön, dvs hantering av bankfiler, bokföringsunderlag, pensions- och försäkringsdata
Arbetsgivardeklarationer
Skuldhantering
Kontakter med externa intressenter som Försäkringskassa, Skattemyndigheten, SCB, Kronofogden och A-kassan
Support och service till organisationen (chefer och medarbetare)
Behjälplig pensioner
Hantering av underlag och frågor i vårt ärendehanteringssystem
Förtroendevalda – arvodeshantering


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
YH-utbildning i lön eller motsvarande
Flerårig arbetslivserfarenhet och arbetat med hela lönekedjan
Svenska obehindrat i tal och skrift



Meriterande om du har kompetens och erfarenhet av:
Pensioner
Personec P
Allmänna bestämmelser (AB) för offentlig sektor
Intresse av att hålla utbildningar
Intresserad av system och systemförvaltning



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har lätt för att samarbeta och att driva verksamheten framåt. För att lyckas i rollen som lönespecialist är du noggrann och strukturerad, analytisk och trivs med att arbeta i förändring och utveckling. Du arbetar självständigt och planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. När du stöter på utmaningar i ditt arbete är du lösningsinriktad. Då arbetet innebär support till organisationen ser vi även att du är serviceminded och bygger förtroendefulla relationer. Sist men inte minst ser vi det som en självklarhet att du håller dig uppdaterad och omvärldsbevakar inom ditt arbetsområde.

Om företaget

Burlövs kommun
Löneservice för Burlövs-, Kävlinge och Staffanstorps kommun är lokaliserad i Arlöv - strax norr om Malmö. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.

Löneserviceenhetens uppdrag är att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne-och personaladministrativa området med fokus på hög kvalitet och effektivitet samt ge god service till chefer, medarbetare, förtroendevalda, myndigheter och intresseorganisationer hos Burlöv, Kävlinge och Staffanstorps kommun. Löneserviceenheten ska vara initiativtagare till utvecklingsarbete och ligga i framkant inom sitt ansvarsområde och utifrån detta ge förslag till beställarkommunerna.

Vi lägger stor vikt vid arbetsmiljö och tillämpar bland annat både flextid och distansarbete. När du börjar hos oss får du en introduktionsplan med en erfaren mentor för att du på bästa sätt ska komma in i arbetet hos oss. Visa mindre

Interimschef

Arbetsbeskrivning Till vår kund söker vi nu en interimschef inom samhällsbyggnad för en kommunal verksamhet. Har du tidigare arbetat med en liknande roll och brinner för ett närvarande ledarskap då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 6 december. Uppdraget startar 2024-01-01 och fortlöper till och med 2024-08-31 med chans till förlängning. Uppdragets omfattning kommer ligga mellan 70-100 %. Ansvarsområden Kommunen har idag tre avdelningar; ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en interimschef inom samhällsbyggnad för en kommunal verksamhet. Har du tidigare arbetat med en liknande roll och brinner för ett närvarande ledarskap då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 6 december.


Uppdraget startar 2024-01-01 och fortlöper till och med 2024-08-31 med chans till förlängning. Uppdragets omfattning kommer ligga mellan 70-100 %.

Ansvarsområden
Kommunen har idag tre avdelningar; tillväxtavdelningen, tekniska avdelningen och miljö- och byggavdelningen. Nu står de inför en omorganisation där de ska sammanställa de tre verksamhetsområden till ett inom samhällsbyggnad. Som interim samhällsbyggnadschef ansvarar du för att leda och samordna arbetet de avdelningar och ha personal- och budgetansvar. Du kommer ingå i kommunledningsgruppen och kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp och leder samhällsbyggnadsverksamhetens ledningsgrupp. Utöver ovanstående så kommer även uppdraget att implementera den nya organisationen falla under dina ansvarsområden.


Andra fokusområden är:
Att fortsätta pågående kartläggnings- och utvecklingsarbete med samhällsbyggnadsprocesserna; samhällsbyggnadsprocessen som helhet men även lokalförsörjningsplan, investeringsbudget, driftsbudget, exploateringsbudget. Processerna syftar till att öka helhetssynen, tydliggöra rollerna och vilka arbetssätt krävs för ett effektivt arbete från ax till limpa (påbörjad verksamhetsbeskrivning med tillhörande HASKI behöver exempelvis utvecklas och fördjupas). Digitalisering har en naturlig del i detta arbete.
Att se över behov av utveckling och samordning i verksamheten som helhet för att skapa ökad helhetsbild, koordinering, transparens och samarbetskultur med gemensamt ansvarstagande i verksamheten.
Det är även viktigt att samhällbyggnadschefen arbetar aktivt och direkt för att säkra och förbättra tillgänglighet och svar från samtliga avdelningar inom verksamhetsområdet. Här behöver samarbetet med kommunens medborgarservice också utvecklas och fördjupas vad gäller hur och vem som ger svar. 


Kvalifikationer
Universitetsutbildning inom relevant område
Erfarenhet som samhällsbyggnadschef i kommunal verksamhet eller motsvarande position med erfarenhet av de områden som nämns ovan.
Erfarenhet av att leda chefer samt att arbeta nära politiken
Erfarenhet av att företräda en kommun i va-frågor och vara en skicklig förhandlare.
Ha en strategisk förmåga och kunna utöva ett tydligt och närvarande ledarskap
Flexibilitet och förmåga att kunna växla mellan ett verksamhetsperspektiv och ett kommunövergripande perspektiv. 


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Technical Project Manager, Jungheinrich

Ansök    Okt 11    Randstad AB    Logistikingenjör
Job description If you have knowledge and passion for warehouse automation as well as experience in project management, the role as Technical Project Manager at Jungheinrich could be your next step. Join a company where you will work with logistic solutions in the forefront of its field. A company that is genuine and quality focused, where the collective counts and the culture is defined by helpfulness, a holistic view on the value they add to their custom... Visa mer
Job description
If you have knowledge and passion for warehouse automation as well as experience in project management, the role as Technical Project Manager at Jungheinrich could be your next step. Join a company where you will work with logistic solutions in the forefront of its field. A company that is genuine and quality focused, where the collective counts and the culture is defined by helpfulness, a holistic view on the value they add to their customers and a strive to always be better. 

Responsibilities
In the role of Technical Project Manager, you will influence and deliver national and international innovative logistic projects within warehouse automation, from start to finish. You will get to be part of every step from supporting the technical sales team in dialogues with clients regarding technical solutions and timelines, to specifying what is agreed in a technical specification, managing the implementation and all the way through to conducting performance and acceptance test together with the installation team before handing over the project to aftersales. Under your supervision, the projects should be carried out with the drive to always support the customer, but also with consideration of time and cost control including claim management. In Jungheinrich all of these functions are involved with the customers from start, to ensure the best quality in the long run. 

You will of course have a wide range of contacts, both internal and external, where your mission is to manage and balance resources, timelines and finances. An important part of the role is to provide guidance and clarity to the customer so that expectations are correctly set out and met when a project is completed. 

This position includes travelling, approximately 20 %. 

Qualifications
To thrive and succeed in this role, we believe that you bring the following knowledge and experience:
• A university degree in engineering
• Training in project management 
• A minimum of five years of working experience, with at least a few of these years as a technical project manager/coordinator/planner
• Knowledge in warehouse automation
• Knowledge in AutoCAD
• Proficiency in English
• Willingness to travel

We will be curious and eager to hear more about you, if you also have an education within automation and work experience in the same area. If you know Swedish, Danish and/or German. Experience in MS Projects is also a plus. 

As a person, we believe that you bring strengths such as being pragmatic, humble, positive and structured. We also see that you have an analytical mind, straight forward communication style and that you are solution-oriented. You are a team player, with a great drive in your work. You like a wide range of assignments and perform your assignments with good risk awareness. 

For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

About the company
Jungheinrich AG is one of the world´s largest suppliers of trucks, racking and storage systems. The annual production is over 125,000 trucks. The company has a total of 19,000 employees and a turnover of 4 billion Euros. Our group language is English. Jungheinrich Sweden/Denmark is fully owned by the German group company and has approximately 250 employees and a turnover of SEK +600 million in Sweden.

Jungheinrich is among the “Top 1%” of the most sustainable companies worldwide. Above-average performance in environmental protection, human rights and sustainable procurement. 

Jungheinrich was ranked 171st on Forbes World´s Best Employers 2021!

The head office is located in Malmö. We have branch offices in Stockholm, Göteborg, Örebro, Bröndby and Horsens. Our business consists of sales of new and used trucks, truck rental, truck service and spare parts. We also offer complete warehouse solutions with racking and warehouse systems. Visa mindre

Technical Project Manager, Malmö

Job description If you have experience in driving and managing projects, the role of Technical Project Manager at Jungheinrich is your next step. Join a genuine and quality focused company, where the collective counts and the spirit is marked by helpfullness, a holistic view on the value they add to their customers and a strive to always be better.  Responsibilities In the role of Technical Project Manager, you will influence and deliver national and inte... Visa mer
Job description
If you have experience in driving and managing projects, the role of Technical Project Manager at Jungheinrich is your next step. Join a genuine and quality focused company, where the collective counts and the spirit is marked by helpfullness, a holistic view on the value they add to their customers and a strive to always be better. 

Responsibilities
In the role of Technical Project Manager, you will influence and deliver national and international projects from start to finish. You will support the technical sales team, in dialogues with clients regarding technical solutions and timelines, specify what is agreed in a technical specification and conduct a performance and acceptance test together with the installation team before handing over the project to aftersales. The planning of resources in innovative logistics solutions is part of the role. Under your supervision, the projects should be carried out always with the drive to support the customer, but also with consideration of time and cost control including claim management. In Jungheinrich all of these functions are involved with the customers from start, to ensure the best quality in the long run. 


You will of course have a wide range of contacts, both internal and external, where your mission is to manage and balance resources, timelines and finances. An important part of the role is to provide guidance and clarity to the customer so that expectations are correctly set out and met when a project is completed. 


This position includes travelling, approximately 20 %. 

Qualifications
To thrive and succeed in this role, we believe that you bring the following knowledge and experience:


A university degree in engineering
Training in project management 
A minimum of five years of working experience, with at least a few of these years as a technical project manager/coordinator/planner
Knowledge in AutoCAD
Proficiency in English
Willingness to travel
Interest in and willingness to learn new technically demanding tasks

We will be curious and eager to hear more about you, if you also have an education within automation and work experience in the same area. If you know Swedish, Danish and/or German. Experience in MS Projects is also a plus. 


As a person, we believe that you bring strengths such as being pragmatic, humble, positive and structured. We also see that you have an analytical mind, straight forward communication style and that you are solution-oriented. You are a team player, with a great drive in your work. You like a wide range of assignments and perform your assignments with good risk awareness. 


For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Application
Selection and interviews will take place in August, so please apply as soon at latest on August 14th.


For more information please contact recruitment consultant Karolina Andersson, [email protected] or 0705736613. 

About the company
Jungheinrich AG is one of the worlds largest suppliers of trucks, racking and storage systems. The annual production is over 125,000 trucks. The company has a total of 19,000 employees and a turnover of 4 billion Euros. Our group language is English. Jungheinrich Sweden/Denmark is fully owned by the German group company and has approximately 250 employees and a turnover of SEK +600 million in Sweden.


Jungheinrich is among the “Top 1%” of the most sustainable companies worldwide. Above-average performance in environmental protection, human rights and sustainable procurement. 


Jungheinrich was ranked 171st on Forbes Worlds Best Employers 2021!


The head office is located in Malmö. We have branch offices in Stockholm, Göteborg, Örebro, Bröndby and Horsens. Our business consists of sales of new and used trucks, truck rental, truck service and spare parts. We also offer complete warehouse solutions with racking and warehouse systems. Visa mindre

QC Technician till Malmö

Ansök    Jul 4    Randstad AB    Kemist
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och säkerställa kvalitén på våra produkter och hjälpa oss att nå målet att vara världsledande inom färg- och ytbehandlingar? Just nu växer vi så ta chansen och bli en del av QC-avdelningen på AkzoNobel! Med fokus på mångfald och innovation arbetar vi aktivt med våra medarbetare för att du ska trivas och utvecklas kontinuerligt. Detta ligger även till grund för att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag 2022. V... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och säkerställa kvalitén på våra produkter och hjälpa oss att nå målet att vara världsledande inom färg- och ytbehandlingar? Just nu växer vi så ta chansen och bli en del av QC-avdelningen på AkzoNobel! Med fokus på mångfald och innovation arbetar vi aktivt med våra medarbetare för att du ska trivas och utvecklas kontinuerligt. Detta ligger även till grund för att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag 2022. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande projekt som vidgar dina sinnen och utmanar din företagsamhet. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till AkzoNobel, ett företag med en varm och välkomnande atmosfär! 

Ansvarsområden
Som QC Technician kommer du tillsammans med dina kollegor att ansvara för kvalitetstestning på batcher enligt kontrollspecifikationer genom att bland annat testa viskositet, pH-värde torrhalt, glans och kulör. Baserat på historiska resultat tar du sedan självständigt beslut kring hur färgerna ska justeras. Testerna administrerar och dokumenterar du därefter i våra system.  

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
Nyansering: både visuellt och med hjälp av färgmätningsutrustning. 
 Kvalitetskontroll: säkerställa kvaliteten på produkten genom tester såsom glans, viskositet och yta.
 Reklamationer: utföra felsökning samt medverka som tekniskt stöd såväl internt som mot våra kunder.

Du ingår i ett team om ca 15 personer och förutom dessa arbetar du även nära produktionen, processingenjörerna och våra supportlabb. 
Detta är en tillsvidaretjänst på heltid (kväll) på vår site strax utanför Malmö och du rapporterar till Quality Control Manager.

Kvalifikationer
För att trivas och prestera väl i rollen som QC Technician ser vi att du behöver ha följande erfarenheter och kompetenser med dig:
Ett stort intresse för kemi och kvalitetskontroll.
 Kunna arbeta kväll (arbetstiden är förlagd mellan 12:00-20:00, måndag-fredag)
 Ett fullgott färgseende.
 Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Vi ser det som starkt meriterande om du har med dig en eftergymnasial utbildning med inriktning mot kemi samt erfarenhet av laborativt arbete och kvalitetskontroll.

Vi söker dig som är strukturerad och har förmågan att arbeta fokuserat, även i de perioder då tempot är hektiskt. Du är engagerad, flexibel och trivs med att ta ansvar. Andra egenskaper som vi värdesätter högt är ditt driv och din förmåga att arbeta självständigt. Eftersom arbetet innebär täta kontakter med många olika funktioner inom företaget så lägger vi stor vikt vid din goda kommunikationsförmåga och att du med enkelhet samarbetar med kollegor på olika nivåer. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdagen är 2022-08-26, men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

I den här rekryteringen samarbetar AkzoNobel med Randstad. För mer information om tjänsten och rekryteringsprocessen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Emelie Lanner på [email protected] eller Olivia Josefsson på [email protected]

Observera att under veckorna 30-31 och 34 har vi semester och under den perioden kommer vi inte att kunna svara på frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen. 

Om företaget
I mer än 200 år har vi i en värld av möjligheter varit banbrytande med att ge liv åt ytor. Vi är experter på att utveckla och tillverka färg och det är högst sannolikt att du bara är ett par meter från någon av våra produkter. Bland våra varumärken finns Cuprinol, International, Nordsjö och Sikkens som är välkända och betrodda av kunder över hela världen. Vi är verksamma i över 150 länder och har siktet inställt på att bli världsledande inom vår industri. Detta kan du förvänta dig av bolaget som är ledande inom hållbarhet för färgindustrin och som i mer än två århundranden har skapat innovationer för framtiden. Vi är cirka 1200 anställda vid våra verksamheter i Norden. På de tre fabrikerna i Sverige producerar och utvecklar vi färg- och ytskydd till konsumenter, retail och industrin. Vårt huvudkontor ligger i Amsterdam, Nederländerna. För mer information se www.akzonobel.com Visa mindre

lagermedarbetare Arlöv

Ansök    Jan 16    Randstad AB    Lagerarbetare
Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu drivna och pigga personer som vill arbeta heltid under januari och februari månad. Har du lagererfarenhet och intresserad av ett omväxlande och fysiskt stimulerande arbete? Tveka då inte att söka redan idag.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidr... Visa mer
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu drivna och pigga personer som vill arbeta heltid under januari och februari månad. Har du lagererfarenhet och intresserad av ett omväxlande och fysiskt stimulerande arbete? Tveka då inte att söka redan idag. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 


Till denna tjänst söker vi personer som är intresserade av heltidsuppdrag under januari och februari. 

Ansvarsområden
Som lagermedarbetare tar du ansvar för att varorna som kunder beställer plockas ihop från lagerhyllorna och packas på ett noggrant sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av orderplock där pick by voice används som plocksystem, men även lastning, lossning, godsmottagning och lagerpåfyllnad kan ingå i dina arbetsuppgifter. 

Arbetstider
Heltid skift, arbetstiderna kan vara allt från måndag till söndag mellan 05 till 22. 

Kvalifikationer


Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift
Körkort B sam tillgång till bil
Möjlighet att arbeta skiftgång

Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från lager samt truckkort med behörigheter A1-A4, B1-B4  Som person är du en lagspelare som är positiv och ambitiös i arbetet. Du drivs av att följa uppsatta mål men arbetar även kvalitetsmässigt och noggrant. Du är serviceminded och har lätt för att samarbeta med andra.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-12-20 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Zaid Hamza, Konsultchef
 [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

sommarjobba som lagerarbetare i arlöv

Ansök    Jun 7    Randstad AB    Lagerarbetare
Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu drivna och pigga personer som vill arbeta heltid under 1-2 månader i sommar. Har du lagererfarenhet och intresserad av ett omväxlande och fysiskt stimulerande arbete? Tveka då inte att söka redan idag.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, fö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu drivna och pigga personer som vill arbeta heltid under 1-2 månader i sommar. Har du lagererfarenhet och intresserad av ett omväxlande och fysiskt stimulerande arbete? Tveka då inte att söka redan idag. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 


Till denna tjänst söker vi personer som är intresserade av heltidsuppdrag under sommaren.  

Ansvarsområden
Som lagermedarbetare tar du ansvar för att varorna som kunder beställer plockas ihop från lagerhyllorna och packas på ett noggrant sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av orderplock där pick by voice används som plocksystem, men även lastning, lossning, godsmottagning och lagerpåfyllnad kan ingå i dina arbetsuppgifter. 

Kvalifikationer
Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift
Körkort B sam tillgång till bil
Möjlighet att arbeta skiftgång

Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från lager samt truckkort med behörigheter A1-A4, B1-B4  Som person är du en lagspelare som är positiv och ambitiös i arbetet. Du drivs av att följa uppsatta mål men arbetar även kvalitetsmässigt och noggrant. Du är serviceminded och har lätt för att samarbeta med andra.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 



Ansökan
2022-06-07 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Elin Andersson, Konsultchef 
[email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

lagermedarbetare Arlöv

Ansök    Dec 20    Randstad AB    Lagerarbetare
Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu drivna och pigga personer som vill arbeta heltid under januari och februari månad. Har du lagererfarenhet och intresserad av ett omväxlande och fysiskt stimulerande arbete? Tveka då inte att söka redan idag.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidr... Visa mer
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu drivna och pigga personer som vill arbeta heltid under januari och februari månad. Har du lagererfarenhet och intresserad av ett omväxlande och fysiskt stimulerande arbete? Tveka då inte att söka redan idag. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 


Till denna tjänst söker vi personer som är intresserade av heltidsuppdrag under januari och februari. 

Ansvarsområden
Som lagermedarbetare tar du ansvar för att varorna som kunder beställer plockas ihop från lagerhyllorna och packas på ett noggrant sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av orderplock där pick by voice används som plocksystem, men även lastning, lossning, godsmottagning och lagerpåfyllnad kan ingå i dina arbetsuppgifter. 

Arbetstider
Heltid skift, arbetstiderna kan vara allt från måndag till söndag mellan 05 till 22. 

Kvalifikationer
Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift
Körkort B sam tillgång till bil
Möjlighet att arbeta skiftgång

Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från lager samt truckkort med behörigheter A1-A4, B1-B4  Som person är du en lagspelare som är positiv och ambitiös i arbetet. Du drivs av att följa uppsatta mål men arbetar även kvalitetsmässigt och noggrant. Du är serviceminded och har lätt för att samarbeta med andra.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-12-20 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Zaid Hamza, Konsultchef
 [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Lagermedarbetare Arlöv

Ansök    Nov 22    Randstad AB    Lagerarbetare
Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu drivna och pigga studenter som vill arbeta extra vid sidan av studierna. Har du lagererfarenhet och intresserad av ett omväxlande och fysiskt stimulerande arbete? Tveka då inte att söka redan idag.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företa... Visa mer
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu drivna och pigga studenter som vill arbeta extra vid sidan av studierna. Har du lagererfarenhet och intresserad av ett omväxlande och fysiskt stimulerande arbete? Tveka då inte att söka redan idag. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 


Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50%. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete. 

Ansvarsområden
Som lagermedarbetare tar du ansvar för att varorna som kunder beställer plockas ihop från lagerhyllorna och packas på ett noggrant sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av orderplock där pick by voice används som plocksystem, men även lastning, lossning, godsmottagning och lagerpåfyllnad kan ingå i dina arbetsuppgifter. 

Arbetstider
Deltid, 2-4 dagar i veckan (dagtid samt kvällstid)

Kvalifikationer
Då det är extraarbete är det i enlighet med vårt kollektivavtal viktigt att du som söker kan uppvisa intyg om att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i form av exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning om minst 50 %. Utöver detta ser vi att du har: 


Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift
Körkort B sam tillgång till bil
 Möjlighet att arbeta skiftgång

Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från lager samt truckkort med behörigheter A1-A4, B1-B4  Som person är du en lagspelare som är positiv och ambitiös i arbetet. Du drivs av att följa uppsatta mål men arbetar även kvalitetsmässigt och noggrant. Du är serviceminded och har lätt för att samarbeta med andra.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-11-22 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Elin Andersson. Konsultchef
 [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Ekonomiassistent till Burlövs Bostäder AB

Ansök    Sep 17    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Är du en ambitiös och strukturerad ekonomiassistent som vill arbeta i ett bolag i fastighetsbranschen med trevliga kollegor? Då kan rollen som Ekonomiassistent på Burlövs Bostäder vara din kommande arbetsplats!  Rekryteringsprocessen till denna roliga tjänst hanteras av oss på Randstad Finance. Ansvarsområden De vanligt förekommande arbetsuppgifterna är: -       Hantera hyres- och kundreskontran såsom fakturering, registrering av inbet... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en ambitiös och strukturerad ekonomiassistent som vill arbeta i ett bolag i fastighetsbranschen med trevliga kollegor? Då kan rollen som Ekonomiassistent på Burlövs Bostäder vara din kommande arbetsplats! 
Rekryteringsprocessen till denna roliga tjänst hanteras av oss på Randstad Finance.

Ansvarsområden
De vanligt förekommande arbetsuppgifterna är:


-       Hantera hyres- och kundreskontran såsom fakturering, registrering av inbetalningar, betalningsavstämningar och kravhantering.
-       Ansvara för hyresaviseringen.
-       Handlägga uppskov och betalningsplaner enligt fastställd rutin.
-       Hantera leverantörsreskontran såsom betalningar och avstämningar.
-       Ansvara för ankomstregistrering av leverantörsfakturor.
-       Kontera avdelningens fakturor.
-       Delta i budget-, prognos och bokslutsarbetet.
-       Ansvara för avtalsregistret och allmänna arkiv.


Då det är en relativt liten organisation förväntas det att man på ett prestigelöst sätt ska kunna utföra andra arbetsuppgifter som inte ingår i befattningsbeskrivningen, vid tillfällen såsom semestrar eller vid hög arbetsbelastning.

Arbetstider
100%

Kvalifikationer
Krav för denna roll är:
• Utbildning: KY-utbildning i ekonomi, gymnasieekonom eller motsvarande.
• Kunskap från kund och leverantörsreskontra.
• B-körkort
• Språk: svenska god i tal och skrift samt engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och i första hand från fastighetsbranschen.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst tre års erfarenhet från arbete som ekonomiassistent med Kund- och Leverantörsreskontra.

Ansökan
Senast 2021-10-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Magnus Persson, Rekryteringsansvarig, [email protected] 

Om företaget
Burlövs Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag och erbjuder attraktiva lägenheter med bra hyror i väl underhållna fastigheter. Vi har total nära 2 600 lägenheter och 300 lokaler i vårt bestånd.
 
Vi på Burlövs Bostäder tror på Burlöv. I dag och i framtiden.
Vi vill bygga ett Burlöv där alla kan hitta en plats att leva och bo tillsammans med oss. Den tanken gör oss stolta.
 
Fler och fler får upp ögonen för att bo i Burlöv, inte minst på grund av det perfekta läget mellan Malmö och Lund. Just nu pågår stora infrastruktursatsningar med bland annat ny tågstation som står klar 2023, vilket kommer att göra Burlöv ännu mer attraktivt som bostadsort.
 
I över 60 år har vi på Burlövs Bostäder hjälpt Burlövsborna att bo bra, och vi står alltid redo att välkomna nya hyresgäster som vill hitta sin framtid här. Hos oss hittar du hemtrevliga hyresrätter i alla storlekar och i gröna och lugna omgivningar. Visa mindre

Lagermedarbetare Arlöv

Ansök    Sep 17    Randstad AB    Lagerarbetare
Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu drivna och pigga studenter som vill arbeta extra vid sidan av studierna. Har du lagererfarenhet och intresserad av ett omväxlande och fysiskt stimulerande arbete? Tveka då inte att söka redan idag.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företa... Visa mer
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu drivna och pigga studenter som vill arbeta extra vid sidan av studierna. Har du lagererfarenhet och intresserad av ett omväxlande och fysiskt stimulerande arbete? Tveka då inte att söka redan idag. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 


Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50%. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete. 

Ansvarsområden
Som lagermedarbetare tar du ansvar för att varorna som kunder beställer plockas ihop från lagerhyllorna och packas på ett noggrant sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av orderplock där pick by voice används som plocksystem, men även lastning, lossning, godsmottagning och lagerpåfyllnad kan ingå i dina arbetsuppgifter. 

Arbetstider
Deltid, 2-4 dagar i veckan (dagtid samt kvällstid)

Kvalifikationer
Då det är extraarbete är det i enlighet med vårt kollektivavtal viktigt att du som söker kan uppvisa intyg om att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i form av exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning om minst 50 %. Utöver detta ser vi att du har: 


Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift
Körkort B sam tillgång till bil
 Möjlighet att arbeta skiftgång

Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från lager samt truckkort med behörigheter A1-A4, B1-B4  Som person är du en lagspelare som är positiv och ambitiös i arbetet. Du drivs av att följa uppsatta mål men arbetar även kvalitetsmässigt och noggrant. Du är serviceminded och har lätt för att samarbeta med andra.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-10-17 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Elin Andersson. Konsultchef
 [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Vaccinering i Skåne

Arbetsbeskrivning Randstad Care söker nu på uppdrag av kund efter sjuksköterska / specialistsjuksköterska samt biomedicinsk analytiker som vill vaccinera mot covid-19. Behovet är omgående tom augusti med möjlighet till förlängning.  Behov finns på flera orter i Skåne: Arlöv, Ängelholm, Hörby, Hässleholm, Osby, Broby, Svalöv, Skurup och Sjöbo. Välkommen med din ansökan redan idag! Ansvarsområden - Sjuksköterska eller biomedicinsk analytiker för covid-19 ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Randstad Care söker nu på uppdrag av kund efter sjuksköterska / specialistsjuksköterska samt biomedicinsk analytiker som vill vaccinera mot covid-19. Behovet är omgående tom augusti med möjlighet till förlängning. 

Behov finns på flera orter i Skåne:
Arlöv, Ängelholm, Hörby, Hässleholm, Osby, Broby, Svalöv, Skurup och Sjöbo.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansvarsområden
- Sjuksköterska eller biomedicinsk analytiker för covid-19 vaccinering.

- Sjuksköterska eller specialistsjuksköterska för arbete som site manager som innebär att leda och fördela arbetet samt hantera uttag av vaccin på enheter. Även vara behjälplig med vaccinering vid rastavlösning och dylikt. 

-Specialistsjuksköterska inom akutsjukvård, t ex anestesi/intensivvård/ambulans för akutberedskap och övervak efter utförd vaccinering.

Arbetstider
Heltid/deltid. Dag/kväll/helg.

Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska, specialistsjuksköterska alternativt biomedicinsk analytiker.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-07-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Randstad Care sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd av kunden. 

För information: 
Jainaba Jagne +46723843011
[email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Supporttekniker 50% till Randstad Technologies

Supporttekniker 50% till Randstad Technologies Brinner du för IT och service och är redo att ta första steget ut på IT-marknaden? Randstad Technologies söker nu en junior service desk-medarbetare till vårt växande konsultteam i Malmö! Är du serviceminded, noggrann och gillar att ta dig an nya utmaningar kan du vara den vi söker. För att platsa in krävs ett stort intresse för IT och administration, då du i denna roll främst kommer arbeta administrativt med... Visa mer
Supporttekniker 50% till Randstad Technologies
Brinner du för IT och service och är redo att ta första steget ut på IT-marknaden? Randstad Technologies söker nu en junior service desk-medarbetare till vårt växande konsultteam i Malmö! Är du serviceminded, noggrann och gillar att ta dig an nya utmaningar kan du vara den vi söker. För att platsa in krävs ett stort intresse för IT och administration, då du i denna roll främst kommer arbeta administrativt med att logga ärenden samt lösa lättare problem. Fokus kommer vara på intern support på företaget där ärenden kan komma via mail, telefon och drop-in. Detta är en roll med stort eget ansvar, med möjlighet att visa framfötterna inom IT-branschen. Med denna tjänst i bagaget öppnas en helt ny värld av möjligheter.

Tjänsten är deltid på 50% och kommer att fortlöpa 12 månader framåt med möjlighet till förlängning. Uppdraget är en del av vår konsultuthyrning. Du kommer att vara anställd av Randstad Technologies och arbeta som konsult hos vår kund. Kundens huvudkontor ligger i Arlöv och det är här du kommer vara placerad. Du förväntas kunna svenska och engelska flytande, samt ha en god förståelse för danska.

Krav:

• Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik.
• En god allmän kännedom kring datorer och kringutrustning.
• Behärskar engelska, svenska och gärna danska.
• Ett stort tekniskt intresse.
Vem är du?
Vi söker dig som är i början av karriären och som vill ut på IT-marknaden för att bygga en stadig grund att stå på i framtiden. Som person är du nyfiken, ansvarsfull och gillar att utmana dig själv. Att vara en problemlösare faller sig naturligt för dig och du gillar att utmana dig själv. I den här rollen få du möjlighet att utveckla dina kompetenser inom IT service samt finslipa dina administrativa kunskaper. En möjlighet du inte får missa!

Ansök nu!
Låter det intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan via vår hemsida då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsen har löpt ut. Vid frågor, kontakta kandidatansvarig: My Kellner på [email protected] eller 0703709688. Välkommen med din ansökan!

Hos Randstad Technologies blir du del av vår kompetenta IT-konsultstyrka där vi arbetar med intressanta och attraktiva bolag i olika branscher, vilket gör konsultrollen utvecklande och stimulerande. Du får en dedikerad konsultchef som arbetar för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas i konsultrollen, som följer upp hur du har det ute hos kund och coachar dig i din utveckling.

Konsultrollen och omväxling i all ära, men din trygghet är förstås också viktig. Självklart har vi kollektivavtal, pension och försäkringar. Dessutom har du så klart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort. Som konsult har du även möjlighet till nätbaserade utbildningar samt föreläsningar och konsultträffar. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult!

Uppdragsgivare: Randstad Technologies
Ort: Arlöv
Omfattning: 50% Visa mindre